September 27, 2022

U.K. Tabloid Apologizes to Meghan Markle Following Court Battle

The United Kingdom-based tabloid The Mail issued an apology to Duchess of Sussex Meghan Markle on its entrance web page. 

On Sunday, The Mail despatched Markle a printed apology after it was reportedly ordered to by the London Excessive Court. This all comes after the media outlet was discovered responsible of breaching Markle’s privateness again in February 2019 by publishing segments of a five-page letter to her father after she married Prince Harry in 2018, Deadline studies. 

“The Duchess of Sussex wins her legal case for copyright infringement against Associated Newspapers for articles published in The Mail on Sunday and posted on Mail Online,” Mail’s apology reads. 

It continued: “Following a hearing on 19-20 January, 2021, and a further hearing on 5 May, 2021, the Court has given judgment for the Duchess of Sussex on her claim for copyright infringement. The Court found that Associated Newspapers infringed her copyright by publishing extracts of her handwritten letter to her father in The Mail on Sunday and on Mail Online. Financial remedies have been agreed.”

The apology should keep on the outlet’s homepage “for a period of one week,” together with a hyperlink to the total judgment. As well as, Markle will obtain compensation within the sum of $1.7 million. Markle calls the judgment a “victory” that’s larger than her. 

“This is a victory not just for me, but for anyone who has ever felt scared to stand up for what’s right,” stated Markle. “While this win is precedent setting, what matters most is that we are now collectively brave enough to reshape a tabloid industry that conditions people to be cruel, and profits from the lies and pain that they create,” Markle continued.



Source